Hi collega,

Wij zitten klaar voor jouw eerste bestelling bij Menuez! Check jij eerst even jouw gegevens? Dit hoef je maar één keer te doen, jouw gegevens worden bewaard.

Heb jij de tutorials ook al bekeken? Deze laten zien hoe makkelijk je een bestelling plaatst en goedkeurt. Er is een tutorial voor de locatieverantwoordelijke en voor degene die de order goedkeurt. Het wijst zich vanzelf!

De meeste collega’s wilden het volgende weten:

  1. Start met personaliseren bestelomgeving

    Voordat je gaat bestellen, begin je met het checken en personaliseren van jouw webshop. Dat hoef je alleen de eerste keer te doen, jouw input wordt bewaard voor de volgende bestelling.

  2. Hoe komt de aanvraag bij de drukker?

    Na de laatste goedkeuring van jouw aanvraag en het verstrijken van 24 uur bedenktijd, verstuurt Menuez de opdracht naar de drukker. Nadat de order in productie is genomen ontvang jij een bevestigingsmail met een track&trace code. De drukker levert jouw middelen af op jouw locatie. De levertijd is gemiddeld 5 werkdagen vanaf goedkeuren.

  3. Het afleveradres voor mijn middelen is niet correct, kan ik dit wijzigen?

    Nee dat kun je niet zelf aanpassen. Stuur een e-mail naar receptie@vermaatgroep.nl. Zij passen het afleveradres aan in AFAS, het bronbestand. Hier kan enige tijd overheen gaan.

  4. Hoe wijzig ik een aanvraag in een winkelmandje?

    Voorbeeld bijwerken: nadat je een product hebt aangevraagd, kun je deze wijzigen door te klikken op de knop 'VOORBEELD BIJWERKEN'. Je kunt ook het 'oogje' in het venster gebruiken.

  5. Koffieborden Hospitals: deze worden met de correcte prijs aangeboden in de shop

    Bij Hospitals worden de koffieprijzen ieder jaar bepaald. De correcte prijzen staan standaard op de borden en mag je eventueel zelf aanpassen.

  6. Hospitals heeft onderscheid tussen menuborden 'bezoekersrestaurant' en 'personeelsrestaurant', waar vind ik dit?

    In de shop ga je naar de optie 'klanten' en daar selecteer je het juiste concept. Vervolgens kan je voor dit concept het bord eventueel aanpassen en vervolgens bestellen.

  7. Prijsaanduidingen bij Vermaat zijn altijd ,- (i.p.v. ,00)

    De afronding op hele euro's is standaard ingericht in de shop. Je kunt dit bekijken door te klikken op 'VOORBEELD BEKIJKEN'.

  8. Wat betekent 24 uur bedenktijd?

    Nadat jij een automatische bevestigingsmail hebt gekregen, gaat 24 uur bedenktijd in. In die periode kun je aanvraag annuleren of aanpassen en opnieuw aanbieden aan Menuez

  9. Wie keurt de bestelling goed?

    Als de locatieverantwoordelijke de aanvraag indient, gaat deze voor goedkeuring naar de RM/GM/coach. Zij/hij keurt de bestelling goed, waarna deze automatisch naar Menuez gaat. De locatieverantwoordelijke krijgt hiervan een bevestiging per e-mail.

  10. Hoe keur je de bestelling goed?

    Zodra er een bestelling klaar staat ontvang je een e-mail met daarin een link naar de tegel van Menuez in workplace.vermaatgroep.nl.. Daar keur je de order goed òf kun je deze nog aanpassen.

  11. Wie keurt de aanvraag goed als ik met vakantie ben?

    Ben jij locatieverantwoordelijke? Zorg dat jouw aanvragen vóór jouw vakantie zijn gedaan. In jouw afwezigheid kan jouw direct leidinggevende ook namens jou een bestelling plaatsen. In uitzonderingsgevallen kun je rechtstreeks contact opnemen met menuez@vermaatgroep.nl.

    Ben jij RM/GM/RC? Let erop dat jouw vervanger in AFAS helaas nog niet automatisch doorlinkt naar Menuez. Informeer in dat geval menuez@vermaatgroep.nl. Zij kunnen een bestelling beoordelen en voor jou goedkeuren.

  12. Taalfouten: worden deze gecontroleerd?

    Nee, niet automatisch. De aanvraag wordt beoordeeld door de RM/GM/coach, zij/hij zal eventuele taalfouten corrigeren. Bij ingewikkelder controlevragen kun je advies vragen bij Menuez. Let op, dit kost € 25,- per bestelling

    TIP: zet jouw tekst eerst in Word en check deze met de spellingscontrole. Zet ‘m daarna in Menuez (ctrl C + ctrl V).

  13. Foto’s

    Bij een aantal middelen met een foto is een fotobibliotheek gekoppeld. Deze foto’s zijn van Vermaat en mag je gebruiken. De bibliotheek wordt gaandeweg uitgebreid. Heb je een suggestie voor foto’s? Geef deze door bij menuez@vermaatgroep.nl. Staat er geen foto in de uiting? Dan kun je deze niet toevoegen.

  14. Het kleurgebruik, logo of lettertype klopt niet.  

    Neem contact op met menuez@vermaatgroep.nl.

  15. Afleveren bestelling

    De drukker geeft jouw bestelling mee met NL Post of DHL. Op het afleveradres staat altijd de tekst ‘t.a.v. de Horecamanager van Vermaat’, gevolgd door het adres van jouw locatie. Als de bestelling op een centrale plek wordt afgeleverd, weet diegene die de bestelling in ontvangst neemt dat het om een bestelling van Vermaat gaat. In de track en trace code van je bestelling kun je ook volgen wanneer de bestelling wordt afgeleverd. Dan kun je het zelf ook even in de gaten houden.

  16. Dubbelzijdig of enkelzijdig?

    Let erop dat je altijd even controleert of jij jouw drukwerk of menubord enkel- of dubbelzijdig geleverd wilt krijgen. Mocht je jouw eerdere keuze willen wijzigen, dan druk je op ‘voorbeeld’ of het oogje. Daarna kun je de bestelling aanpassen.

    Flyers A5 en kleiner: deze zijn altijd dubbelzijdig, omdat het prijsverschil in drukkosten te verwaarlozen zijn.

  17. Boorgaten

    Als je jouw menu- of koffiebord wilt ophangen, geef je in stap 2 de keuze ‘boorgaten’ aan. Deze worden dan door de drukker aangebracht. Deze zijn ruim genoeg om aan alle bevestigingsmaterialen te kunnen hangen.

  18. Ik heb een andere vraag of een tip over het gebruik van de shop 

    Top! Bekijk alsjeblieft eerst de tutorial waarin Lex van Menuez je door de shop begeleidt. Zie je toch iets vreemds, kloppen je gegevens niet of lukt het bestellen niet.... Bel of mail Menuez via  030 761 0371 of info@menuez.nl. Op basis van jullie vragen passen we de “Veelgestelde vragen” aan, zodat jullie collega’s daarna ook direct het antwoord kunnen vinden. Deze vragen worden regelmatig aangepast.

  19. In de webshop vind ik niet wat ik nodig heb

    Wil je drukwerk dat niet in de shop staat? Vraag dit dan aan via de e-mail bij menuez@vermaatgroep.nl